تبلیغات
تست روانشناسی اضطراب ،افسردگی ،خشم ،دلهره، اضطراب و فشارهای روانی - راه حل اساسی كاهش اضطراب - استرس و اضطراب و راه درمان آن
راه حل اساسی كاهش اضطراب - استرس و اضطراب و راه درمان آن 
پذیرش اضطراب 

رنج بردن از اضطراب که سبب اختلال در زندگی می‌شود، به قدر کافی سخت است. هنگامی که مضطرب هستیم نباید مشکلات خود را با بد فکر کردن درباره خودمان پیچیده‌تر کنیم زیرا اگر چنین کاری را انجام دهیم، نه تنها دچار اضطراب خواهیم شد بلکه از اعتماد به نفس‌مان نیز کاسته می‌شود. هنگامی که در حال فکر کردن به افکار غیرمنطقی هستیم و با خود می‌گوییم: «من ضعیف هستم» و «هیچ‌کس همانند من مضطرب و نگران نمی‌شود»، باید بدانیم که اضطراب خود را تشدید کرده‌ایم. بنابراین انرژی گران‌بهای خود را برای سرزنش و تنبیه خود به کار نگیرید. 

کنترل جسم 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مقابله با اضطراب پیشنهاد می‌شود، استفاده از شیوه‌ای موسوم به خودآرامی است. از آنجا که اضطراب موجب می‌شود که تنش و ناراحتی ما افزایش یابد، ناگزیر هستیم از مهارت خودآرامی استفاده کنیم زیرا قرار گرفتن در آرامش می‌تواند به ما در کنار آمدن با اضطراب کمک کند. روان‌شناسان برای خودآرامی شیوه‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌کنند اما روشی که به طور معمول موثر است، این است که به جسم خود توجه کنیم. تنفس، ضربان قلب و سایر نشانه‌های تحریک هیجانی مانند سخت شدن عضلات و دست‌های عرق کرده خود را تنظیم کنیم. هنگامی که به جسم خود می‌گوییم که مضطرب هستیم، وقت آن است که از مهارت‌‌های خودآرامی استفاده کنیم. به عنوان مثال تصور کنید که شما در حال اجرای نمایش یا ادای سخنرانی‌ در حضور جمع کثیری هستید. جسم‌تان به شما می‌گوید که در حال مضطرب شدن است. به جای اینکه هول کنید و کنترل خود را از دست بدهید، به خودتان بگویید: «من می‌توانم با یک نفس عمیق خود را آزاد کنم.» مزیت استفاده از پاسخ‌های بدنی خود به عنوان یک نشانه خودآرامی این است که شما در هر شرایطی برای مقابله با اضطراب احساس آمادگی کنید و این مهارت مقابله‌ای را همیشه و همه جا به همراه می‌برید. روان‌شناسان این تمرین خودآرامی را «خودآرامی زنده» می‌نامند.
منبع :masbi


برچسب ها: کاهش اضطراب، تجسم خلاق، استاد آرام،