تبلیغات
تست روانشناسی اضطراب ،افسردگی ،خشم ،دلهره، اضطراب و فشارهای روانی - اضطراب و جلوگیری از آن(2)
تاریخ : چهارشنبه 12 مهر 1391 | 09:45 ب.ظ | نویسنده : دکتر جمشید آرام

قسمت دوم مبحث اضطراب و جلوگیری از آن

اگر افرادی دارای این خصوصیات باشند می توانند چند توصیه از اضطراب و دلشوره خود بکاهند:

1 ـ باید مراقب خواب خود باشند. یک خواب خوب در طول شب در اتاقی پر از هوای تازه و جای راحت باعث می شود اضطراب و استرس از بین رفته یا کاهش یابد و شخص برای شروع یک روز جدید آماده شود .

2 - به طور منظم و چند بار در هفته ورزش کنند و تا می توانند راه بروند .

3 - در فاصله بین غذا به خوردنی های دیگر ناخنک نزنند و برای ناهار خوردن وقت کافی بگذارند و در طول روز زیاد آب بخورند .

4 - وقتی سخت مشغول درس خواندن هستند به خودشان استراحت بدهند و در این مدت شکلات نخورند و هر 5 دقیقه با یکی از افراد خانواده صحبت کنند .

5 - کارهایی را که دوست دارند انجام دهند؛ مثلاً اگر به کامپیوتر علاقه دارند در آن کلاس ثبت نام کنند .

6 - تا حد انفجار بخندند. خنده باعث رشد هورمون هایی می شود که آرامش بخش و تسکین دهنده هستند. خوش اخلاقی و خوشبینی هم 2 عامل مؤثر ضد اضطراب و استرس هستند .

7 - خانواده و دوستانشان را فراموش نکنند با این عده اگر زندگی اجتماعی و خانوادگی رضایت بخشی داشته باشند به راحتی می توانند مشکلات خود را که منجر به اضطراب و استرس میشود را  با کمک آنان حل کنند .

انجام این قبیل کارها شخص را در رفع اضطراب و استرس کمک شایانی می کند .

به امید کمک این مباحث به شما برای رفع اضطراب ودلهره واسترس ...

                                                                       www.aramgroup.ir




طبقه بندی: اضطراب، دلهره،
برچسب ها: اضطراب، دلهره، استرس، دلشوره،